Dolph Lundgren

Idag har Dolph Lundgren varit gäst i Nyhetsmorgon.

Han blev folklig efter sitt sommarprogram 2008.

När jag ser honom minns jag när barnen var i tonåren i början på 90-talet och vi fick en inbjudan till ett vernissage för konstnären da Silva och när vi är där kommer Dolph Lundgren med sin dåvarande fru Anette Qviberg. Gissa om vi blev uppspelta. Jag skickade fram ungarna för att be om autograf.

Tyvärr bar man inte med sig kamera på den tiden och inte fanns mobiler med kamera heller, så det finns inget bildbevis.

Han var i alla fall trevlig och skrev autografer.

Jag kommer inte ihåg vad galleriet heter men det ligger på Sibyllegatan och ser ut som ingången till en gammal bio. Jag kommer också ihåg att konstnären själv var där och signerade bl a några av konstböcker som hade givits ut om honom.

1 kommentar

Filed under Memory Lane, Skvaller / Tjuvlyssnat

One response to “Dolph Lundgren

  1. JK

    Om en skådis eller musiker beter sig som en idiot tappar man ju lusten. Det är ju ändå publiken som är deras levebröd. Han har verkligen blivit folkkär.

    Gilla

Kommentera

