EFIT – Ett Foto I Timmen torsdagen den 29 februari 2024

Sista dagen i månaden, min första EFIT för i år, sportlov (men vem bryr sig?) och dessutom skottdag. Idag ska jag försöka hänga med på Ett foto i timmen. Jag är ganska dålig på att komma ihåg att fotografera varje timme. Idag jobbar jag hemifrån så det lär inte bli så händelserikt, men här kommer min dag, bilder fylls på under dagen.

7-tiden ser jag i min dagbok att det är EFIT

8-tiden är det dags för frukost, eftersom vi flyttade till en ny lägenhet för en månad sen, kommer jag visa bilder från lägenheten. Vi trivdes inte så bra i den förra lägenheten, så vi bestämdes oss i höstas för att försöka hitta något nytt. Så nu bor vi i en lägenhet med fler rum, några kvadratmeter större och högt upp!! 9 tr – jag älskar det 🙂

9-tiden sitter jag i arbetsrummet (det vi saknade i förra lägenheten) det är stökigt, vi håller på och lägger upp grejer på Tradera, det är bara vid flytt man inser hur mycket prylar man samlar på sig.

10-tiden är det dags att bädda, bl a för att få en paus från att sitta framför datorn. Lampan är ny, en fjäderboll, lite cool tycker vi. Det orangea man ser lite i nedre delen av bilden är en ryamatta vi köpt i en retrobutik. Vi älskar ju att gå på loppisar och vintage/retro/antik-butiker så det kommer ofta med saker hem, så det är inte så underligt att det svämmar över 😀

11-tiden sitter jag och letar möteslokaler i centrala Stockholm

12-tiden har jag ätit klart min lunch och kollar lite på TV i vardagsrummet

13-tiden är det dags för en dusch

14-tiden är det dags att visa den vidunderliga utsikten från 9e våningen

15-tiden är vi på Max för lite snax (hahaha) efter att vi har lämnat tillbaka nycklarna till förra lägenheten till fastighetsägaren

16-tiden är vi på väg hem efter att ha ätit och kikat in på Erikshjälpens loppis

17-tiden är vi äntligen hemma, då hann vi även förbi en PMU-loppis. Några fynd har vi gjort

18-tiden fortsätter jag och lägga upp auktioner på Tradera, och det kommer jag att göra hela kvällen, kolla här https://www.tradera.com/profile/items/277715/joann7056

20 kommentarer

Under EFIT

20 svar till “EFIT – Ett Foto I Timmen torsdagen den 29 februari 2024

  1. Ja, utsikten gick inte av för hackor du! Trevligt att ni fått det så bra! Lycka till med alla tradera-auktionerna, det var inte dåligt!

    Gillad av 1 person

  2. Den utsikten var onekligen något annat än busshållplatsen (?) som jag minns från tidigare EFIT.

    Gillad av 1 person

  3. Jeg er ikke så sikker på om jeg hadde trivdes i en leilighet. Jeg må liksom ha litt plass rundt meg og kunne ha en hage og både plen og drivhus. Kanskje når jeg blir gammel…

    Gillad av 1 person

  4. Härligt med ny lägenhet 🙂 Loppisar är bland det roligaste som finns och det är absolut svårt att inte få med sig något fint hem när de besöks.

    Gilla

  5. En riktig win win med ny lägenhet, större yta och superfin utsikt.

    Gillad av 1 person

  6. Härligt med ny lägenhet och att bo högre är ju en fröjd i Stockholm, det känns som att ni får en utsikt genom köksfönstret i alla fall. Hoppas du får en fortsatt fin dag!

    Gilla

  7. Lillemor S Horngren

    Mitt andra försök att skriva en rad…

    Din kusin Caroline, hennes man Lars och deras dotter Ella är nu i fjällen och åker skidor!!!

    Er dusch har inget skydd???

    Det blir väl vått över hela badrummet? Inte privat heller…tänk om någon behöver toan 🚽

    Jämfört med den vi har i Nashville! 🚿

    Hälsningar

    Nashville mostern Lillemor nu i Florida

    Gilla

  8. efwalonn

    Kikar in på din dag. Vad härligt med den utsikten och mer utrymme är inte alls fel. Förstår att det blir en del prylar när ni ofta besöker loppisar och liknande.

    Gilla

  9. Grattis till nya lägenheten! Det måste ju vara toppen att komma så högt upp och dessutom få mer utrymme.

    Gillad av 1 person

  10. Micke

    Ja, sportlov är som inget jag har koll på här heller riktigt.. Nu är väl dessa loven utspridda över 3 veckor som jag fattat för att ”fjällen inte ska bli fulla” eller nått 🙂

    Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.