Ett Foto I Timmen lördagen den 15 juli 2023

Så var det dags för EFIT igen, och jag ska försöka att fota en bild varje timme. Vi får väl se hur det går.

8-tiden kommer jag på att det är EFIT idag och tar en bild på våra resväskor som står och vädrar på balkongen, senare i veckan ska vi resa och hälsa på min moster i Nashville.

9-tiden har jag läst klart boken som min chef gav oss i sommar present – Fredagsklubben som handlar om Hilma af Klint och hennes vänner och arbetet med de s k tempelmålningarna. Berättelsern är fiktiv, personligen blev jag ganska illa berörd över hur man gestaltar Hilma som en ganska osympatisk person och hennes vänners extrema beundran och hängivenhet.

10-tiden äter vi frukost, på Cadierbaren, som vanligt

11-tiden är vi fortfarande kvar på Cadierbaren, det är folktomt, det märks att det är sommar

12-tiden har vi tagit oss till Etnografiska museet och utställingen Viva Mexico.

Bonusbild

Den här bilden tycker jag sammanfattar kolonisering väldigt bra. Bild från den ordinarie utställninge Nordamerika.

13-tiden är vi nere vid Hornsbergs strand, jag lyckas fånga en tärna på bild

14-tiden är lunchen uppäten.

Det där med ketchup är en speciell grej som jag funderat en del på, som barn och ung vuxen älskade jag ketchup och skulle ha det i princip på allt, idag fattar jag inte grejen med ketchup. På sin höjd kan jag ha det på en grillad korv.

15-tiden skriver jag namn och telefonnummer på våra nyinköpta bagagetaggar.

16-tiden är det gott med en kopp te

17-tiden tar jag fram de sakerna som blivit sålda på Tradera

18-tiden spelar vi lite Betapet

19-tiden blir det sista bilden, nu ska jag läsa en mysig kärleksroman, liggandes i soffan, tyvärr har jag inga chokladpraliner hemma

17 kommentarer

Under Böcker / Ljudböcker, EFIT

17 svar till “Ett Foto I Timmen lördagen den 15 juli 2023

  1. Fredagsklubben ska jag minsann läsa när jag läst den bok om Hilma som jag fått av vänner. Kanske ger de olika perspektiv? Sådant är ju alltid intressant.

    Jisses, vad med resväskor!

    Gillad av 1 person

  2. Trevligt med stundande resa, och tänker att ni får det väldigt fint hos Moster i Nashville! Har inte varit i just Nashville själv, egentligen inte alls i ”södern” men jag har hört mycket gott om USA. Jag har varit mest i Eastern Townships och Maine och där är det också så ”icke-TV-USA-igt” man kan tänka sig. Smått och gulligt! Väldigt trevligt! Ha en fin resa!

    Gillad av 1 person

  3. efwalonn

    Kikar in på din dag lite försent. Jag missade helt att det var efit-dag igår men idag har jag lagt upp lite bilder.
    Hoppas att ni får det fint i USA

    Gillad av 1 person

  4. Utställningen på Etnografiska skulle jag vilja se men jag är bara inne i stan de dagar jag jobbar sådet har inte funnits tid. Ha en underbar resa 🙂

    Gillad av 1 person

  5. Lillemor

    Ja just det…när du vinner miljonerna kan du kolla alla de katalogerna jag sparat om du skulle få ”ska ha sjukan”…

    Gillad av 1 person

  6. Lillemor

    Det får vi visa när ni kommer hit…

    Gillad av 1 person

  7. Lillemor

    Såg att ni hade ”pengar” på morgon teet!
    Något vi brukade låtsas…görs det fortfarande, sleva upp bubblan som flyter på ytan?

    Gillad av 1 person

  8. Lillemor

    Oj…se’n blir det nog flera väskor som ska med…tur att man har ett någotsånärt stort hus…😊
    Det finns så mycket mer i USA än städerna NY och LA på de två kusterna som det ständigt skrivs om.
    Mostern som ser fram emot besöket!

    Gillad av 1 person

  9. Fin lila färg på resväskorna.

    Gillad av 1 person

  10. Micke

    Säger som Vonkis, många väskor bli’re 😀
    Just USA har aldrig lockat mig, vet inte varför. Är väl mest för man tänker storstäder och skyskrapor. Niagara och Grand Canyon skulle kunna locka dit mig.

    Gillad av 1 person

    • Fast är man ute på landet, som t ex Nashville är det inte alla samma sak. Eller någonstans i Florida som vi brukar för det mesta åka till. Då kan vi verkligen prata om småstadsmentalitet

      Gilla

  11. Många resväskor blir det 🙂

    Gillad av 1 person

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.