Dagsarkiv: 16 december, 2012

The Hobbit

hobbit

I fredags var vi och såg the Hobbit, en film som man hade sett fram emot. Men jag blev verkligen besviken. För det första så var det en barnfilm, och för det andra var den alldeles för lång, det var alltför många transportsträckor i filmen som man fick genomlida.

Redan efter en halvtimme var filmen så långtråkig att jag ville gå hem, och då var det två och en halv timme kvar. Folk skrattade åt många saker i filmen, och det var en av sakerna som kändes så fel, de här filmerna ska inte vara roliga, de ska vara allvarliga och en kamp mellan det onda och det goda.

Men vad jag har lärt mig så var tydligen Bilbo-boken en saga som Tolkien berättade för sina barn.

Det var Peter Jackson som till slut fick äran att regissera den. Men den är inte alls i samma anda som Ringen-trilogin.

Och jag kommer självklart att se de andra två filmerna när de kommer, det är trots allt ett måste, men det är inget jag kommer att räkna dagarna till.

Lämna en kommentar

Under Film/TV