Dagsarkiv: 26 september, 2011

Kulturhelg

Den här helgen har varit full av kultur.

Lördagen började med att Röda Korsets i Hagsätra hade loppis. Där hittade jag ett Burberry glasögonfodral för 5 kr och ett Nils Johan druvsax i kartong för 20 kr.

Sen skulle det vara en loppis i Högdalen men vi var lite tidiga så vi gick upp till mamma och gav henne presenten jag köpt till henne, en ny mobiltelefon.

Vi fikade och sen gick ni ner till loppisen som bara var skräp.

Sen var det dags för 1000 m konst i Huddinge centrum. Det var spännande att se alla utställarna, det var allt från proffs till amatörer, från kursverksamhet till gymnasieskolan.

Kvalitén var från det allra sämsta till det allra bästa i form av Peter Dahl.

Eftersom jag är med i postcrossing, gillar jag att köpa konstvykort, och det fanns det massor av.  Priserna varierade stort på vykorten, en del kort kunde man köpa för 1 kr/st medans andra såldes för upp till 25 kr/st. Sen fanns det gratis vernissagekort.

När barnen var små bodde jag vid Fullersta Torg, det ser inte alls ut nu som det gjorde då – 1982.

På Fullersta Torg var det vernissage med Lennart Rodhe och Peter Dahl. I närheten fanns en ekologisk affär med café, där tog vi en fika.

Ett kollektivhus hade också visning, men det hann vi inte med.

Söndagen ägnades åt ateljévandring i Bagarmossen.

Flera konstnärer öppnade sina ateljér eller hem för att visa sin konst. Det var kul att gå runt i Bagarmossen och det var en skön promenad och fint väder.

Sen åkte vi in till söder för att äta lunch.

Lämna en kommentar

Under Kultur / Konst