Daily Archives: 4 oktober, 2017

Trojanerna av Lova Lovén

Jag skriver inte längre några recensioner på böcker jag läst, men denna bok är lite speciell.

I lördags var jag och mannen på bokmässan i Göteborg, och det var första gången för oss. Bl a stannade vi till vid Swedish Zombies monter, där vi pratade med flera författare, bl a Lova Lovén. Och hon fick mig att köpa hennes bok Trojanerna. Och det ångrar jag inte.

Efter att ha läst de första sidorna i boken innan jag skulle somna så drömde jag om nattfjärilar hela natten.

Boken handlar om att något händer i Sverige och hela världen, helt plötsligt så dör människor, vad som orsakar dödsfallen är det ingen som vet eller förstår.

Man får följa tre kvinnor i boken, Karolina som arbetar på SOS alarmering som operatör, Liv som är präst och Sofie som är kommunikatör på Malmö Stad. Och tillsammans och var för sig upptäcker de vad det är som gör att jordens befolkning dör.

Boken är extremt spännande och lättläst, utan plattityder och självklarheter. Redan på första sidan är det spännande  och gör att man vill läsa vidare, och den blir aldrig tråkig. (oftast vill jag läsa slutet på en bok för att se hur det går och OM boken är värd att läsas)

 

Lämna en kommentar

Filed under Böcker / Ljudböcker