The Way, Way Back

the-way-way-back

Vi har varit på förhandsvisning av The Way, Way Back. Jag visste absolut ingenting om filmen när jag gick dit, men jag var aningens skeptisk, förra gången jag gick på en förhandsvisning på en film jag inte visste något om var Moonrise Kingdom som var den värsta skitfilm jag varit med om. Men idag blev jag glatt överraskad.

Filmen handlar om en mamma Pam (Toni Collette) o hennes son Duncan (Liam James) som får följa med mammans pojkvän Trent (Steve Carell) och hans dotter Steph (Zoe Levin)  till hans sommarhus vid havet. Trent är en man som tror mer om sig själv än vad han är och tycker att Duncan är en liten patetisk skit som behöver rycka upp sig. Duncan saknar sin pappa och vill helst vara hos honom under sommaren men mamma har sagt nej.

När de kommer till sommarhuset rusar grannarna fram och välkomnar dem och livet blir en fest, i alla fall för de vuxna, barnen ska roa sig själva och Duncan känner sig helt utanför. Till slut hittar han en cykel och cyklar ner på stan och träffar på Owen (Sam Rockwell) som jobbar på Water Wizz, och  Duncan får jobb och kompisar där helt utan sin mammas vetskap.

Filmen är charmig, lite lagom rolig och man känner med den mobbade och utstötta grabben som inte känner sig hemma någonstans, men med Owen och de andra som jobbar på Water Wizz så växer Duncan och blir en tonåring som har kul.

En tänkvärd film som är värd att lägga ned både tid o pengar på.

Lämna en kommentar

Filed under Film/TV

Kommentera

