Kampen om Järntronen – Games of Thrones av Gerorge RR Martin

kampen_om_jarntronen

Kampen om Järntronen av Gerorge RR Martin är första boken i Sagan om is och eld. TV-serien Games of Thrones är också baserade på böckerna.

Jag fick den här boken i julklapp av min son men inte tagit mig an boken förrän jag hyrde de två första säsongerna.

Som vanligt är det filmatiserade bara baserat på böckerna, vilket i och för sig inte är konstigt eftersom det är lättare att gå på djupet i en bok än på en film.

Boken är välskriven och väl underbyggd, men tyvärr i mitt tyckte alltför detaljerad och långrandig, så det tog mig många veckor att läsa klart boken, vilket är ovanligt för mig.

Jag SKA plöja igenom de andra böckerna, men inte nu, det känns verkligen som ett projekt.

Hela berättelsen börjar när Kungen besöker Stark på hans slott Vinterhed, hur han blir övertalad att följa med tillbaka för att var Hand, hur han manipuleras och dödas, hur hans son drar ut i krig och hur Drakdrottningen föds.

Lämna en kommentar

Filed under Böcker / Ljudböcker

Kommentera

