Älskar – Älskar inte

Precis när jag hade träffat JK skrev jag den här dikten

På min färd hemmåt i den skraltiga t-banevagnen

Virvlar tankarna i mitt huvud

Älska – Älska inte

Jag ser solens eldröda strålar spegla sig i husens fönster

Precis som tankarna i mitt huvud

Älska – Älska inte

Hemma kommer fort närmare

Dunket av hjulen mot spåret

Älska – Älska inte

Doft av syren tränger in i vagnen

Doften av min älskade gör sig påmind

Älska – Älska inte

Vinden genom fönstret svalkar mig

Tanken på min älskades hand över min kropp

Älska – Älska inte

Ögon som flyktigt möts

Leenden som lyser upp i mörkret

Älska – Älska inte

Ensamhetens mörker tränger sig på

Det ljuva minnet av oss två

Älska – Älska inte

Lämna en kommentar

Filed under Dagens ord, Kultur / Konst, Memory Lane

Kommentera

