Bridesmaids

Bridesmaids är en svart komedi. Den visar verkligen den svarta sidan av hur tjejen som blir tärna känner det sig när hennes bästa kompis gifter sig och när hon träffar kompisens alla andra bästa flickvänner. Inte kul alls för henne.

De flesta av de kvinnliga skådespelarna kommer från Saturday Night Live och den svarta humorn genomsyrar hela filmen.Och replikerna kändes lika uppstyltade som i den showen, det fanns inget naturligt flyt.

Den är äcklig, sexistiskt och massor av kiss- o bajshumor. Det vi slipper i den här filmen är faktiskt rasism och handikappskämt.

Den ÄR stundtals rolig, men känns ändå ganska platt. JK som höll på att skratta så han kikna såg all humor, som jag inte gjorde. Men trots att filmen handlade om ett gäng tjejer så kändes det mer som en killfilm än som en tjejfilm.

4 kommentarer

Filed under Film/TV

4 responses to “Bridesmaids

  1. Mija

    Jag tittade kanske en kvart innan jag gav upp….

    Gilla

  2. Jag älskar denna filmen…

    Gilla

  3. Sofie

    Skönt att det finns fler som inte förstår denna typ av humor.

    Gilla

  4. JK

    Jag tycker ändå att det har en lite annorlunda synsätt/humor än typ Baksmällan. Melissa McCarthy som var med i Gilmore girls tycker jag gjorde en mycket bra roll 🙂

    Gilla

Kommentera

