Hos ortopeden på St Göran

Idag har jag varit hos ortopeden på St Görans Sjukhus.

Jag fick träffa en doktor som skulle bedöma om de skulle operera mitt vänster knä, eller rättare sagt jag skulle få säga om jag ville göra operationen eller inte. För operera tyckte de absolut att jag skulle göra, eftersom bena är ben mot ben så att säga på insidan av vänstra knät.

Dessutom konstaterade han att jag hade problem med högra knät också. Jippie – not

När jag var klar hos doktorn skulle jag få en tid från bokningen, syster kommer tillbaka och säger att jag kan få det gjort denna vecka.

Jag höll på och smälla av, det gick liiite för snabbt för mig.

Efter många och och men, så sa jag ja, när jag sen fick prata med dem och de konstaterade av jag skulle till Berlin i slutet av november månad, vilket de tyckte att jag skulle göra, för man behövde roliga saker i sin vardag, så kommer operationen att bli av först i december.

De menade på att jag skulle klara av att gå, men skulle ha ont och svullet knä så det var dumt att förstöra semestern pga det.

Man kommer att vara sjukskriven mellan 2-3 månader 😦

Jag har berättat för min chef idag att det kommer bli operation i december plus att jag kommer bli sjukskriven, enda fördelen är att jag kommer vara borta från jobbet mellan jul och trettonhelgen och då hade jag ändå tänkt vara ledig.

Man ska också vara mycket på sjukhuset för sjukgymnastik. Och man kommer att ha ont, men förhoppningsvis kommer jag att kunna gå bättre och inte ont alls när det väl är klart.

10 kommentarer

Filed under Hälsa & Skönhet

10 responses to “Hos ortopeden på St Göran

  1. JK

    Som sagt det var verkligen pang på rödbetan. Men december känns som en bra månad.

    Gilla

  2. Hoppas verkligen att operationen går bra och ger utlovat resultat.

    Gilla

  3. Vivianne

    Vilken tur du har. Jag var på StGöran ortoped mottagning med remiss från min läkare på röntgen visade det att jag har en förträngning i ryggen med smärtor hela tiden, knaprar piller så jag mår illa. kan inte gå knappt ligga men jag fick bara träffa en läkare under utbildning och hon tyckte inte att det var någon brådska. Jag får vänta flera månader.
    Hoppas du mår bra och att allt är OK efter operatinen.

    Gilla

  4. Vivianne

    Tack dr Andreas Westberg och alla andra på avd 34 som hjälpt mig till en lyckad operation. Det är ett toppen ställe som jag kan rekomendera –
    god mat, trevlig personal, fina rum och bra smärtlindring och
    jag mår toppen bra.

    Gilla

  5. Josefin

    Hej, det är inte möjligen så att du har mailadress till dr Andreas Westerberg, jag skulle vara så tacksam om du har möjlighet att maila mig den. Med vänlig hälsning, Josefin

    Gilla

Kommentera

