Pappersväggar av John Ajvide Lindqvist

Pappersväggar av John Ajvide Lindqvist är 10 noveller av olika karaktär. Jag har lyssnat på boken till och från jobbet och det har varit svårt att sluta lyssna när man kommit fram.

Den berättelsen jag gillade bäst var den första, den om tullaren med ovanligt bra näsa, som kan lukta sig till om någon har smugglat.

Kvinnan som börjar snoka runt hos grannen när hon ska passa huset när de är på semester och sen fortsätter i fritidshusområdet och hittar ett lik eller hon som åker fast efter att ha sprängt ett helt varuhus.

Det är många kvinnoöden han skriver om och det är nära och igekännande. Det jag också tycker om med John Ajvides böcker är att han drar sig inte för att dela hela vardagen med oss, både när det gäller sex, mensblod eller dålig andedräkt.

Jag gillar att lyssna på böckerna eftersom jag gillar John Ajvide som uppläsare och berättare, han VET hur böckerna ska vara och läser på det rätta sätter som ingen skådespelare kan göra.

Lämna en kommentar

Filed under Böcker / Ljudböcker

Kommentera

