Kollektivtrafiken i Stockholm

Politikerna diskuterar hur kollektrafiken ska se ut i Stockholm i framtiden och speciellt då den spårbunda.

Stella Fare kläcker ut sig att sossarna är nostalgiska eftersom de vill bygga ut tunnelbanan, den är ju från 50-talet och utagerad enl henne, fram för spårvagnen är hennes slagord.

Men snälla Stella Fare den första spårvagnen såg dagens ljus i Stockhom 1908, hur förlegat är inte det då?

Enl Christer G Wennerholm (M) anser han att det är en fattigmanslösning att låta en gren av gröna linjen gå till nya Karolinska, tittar man på den grafik som Svd gjort ser man att det är mer trafik från de södra förorterna på gröna linjen än från de västra förorten, då är det ju alldeles utmärkt att låta en av linjerna, t ex linje 17, att var den som viker av till nya Karolinska och med en ev fortsättning till nbyggnationer som kommer att ske. Det är bara klantigt av landstingspolitkerna att hålla fast vid spårvagnsgrenen, den kan duga som tvärtrafik men inte som linjetrafik.

Läs mer i SvD

Läs mer på wikipedia om tunnelbanan resp spårvägen i Stockholm

1 kommentar

Under Politik, Trafik

Ett svar till “Kollektivtrafiken i Stockholm

  1. JK

    Kan problemet vara att politikerna ofta bor i innerstan och inte fatta att Stockholm stad fortsätter utanför tullarna.

    Gilla

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.