the Twilight Saga

Nu har jag läst igenom alla fyra böckerna i the Twilight Saga.

Bok 1 – Om jag kunde drömma. Bok 2 – När jag hör din röst. Bok 3 – Ljudet av ditt hjärta. Bok 4 – Så länge vi båda andas.

Alla fyra böckerna är skrivna av Stephenie Meyer.

Den bästa boken är nummer 4, alltså den sista boken. Det känns som om det är en helt annan författare än till dom andra tre böckerna.

Jag har sett de två första filmerna, men inte den tredje – än.

Men det förstörde väldigt mycket när jag läste de första böckerna , eller faktiskt alla böckerna, eftersom jag inte fick bilda mig en egen uppfattning om hur karaktärerna skulle se ut, utan hade filmens karaktärer i huvudet.

Som alltid när man gör film av böcker, fattas det mycket i filmerna. Annars var det väl ganska troget.

Så har du sett filmerna och vill veta hur det går, hoppa direkt till sista boken, så spar du massa tid.

Vill du veta hur karaktärerna och miljöerna sakta byggs upp, läs alla böckerna.

Jag skriver ingenting om böckerna, handling eller liknande, vet du inget, ska jag inte tala om för dig.

Vampyrer, människor, hamnskiftare och varulvar är de som finns i böckerna. Övernaturliga krafter, glädje och sorg, död och blod, och självklart massor av kärlek och sex.

4 kommentarer

Filed under Böcker / Ljudböcker

4 responses to “the Twilight Saga

  1. Vad kul. Jag har läst de tre första men blev lite mätt sen, men nu måste jag ju läsa den fjärde också!
    Emelie älskar både böckerna och filmerna.

    Gilla

  2. Charlotte, den fjärde boken är den som känns värd att läsa

    Gilla

  3. Joakim

    Hamnskiftare var väldigt vanligt i Sverige under vikingatiden 🙂

    Gilla

  4. nu antar jag att du är rolig JK

    Gilla

Kommentera

