TV – Airways

På kanal 5 går ett TV-program som heter Airways.

Det handlar om riktiga människor som jobbet på ett billighetsflygbolag i Australien.

Jag har sett ett liknande program tidigare som spelades in i England.

Något som slår mig när jag ser det här programmet är alla människor som kommer försent till in-checkningen.

Man ska vara där senast 45 min innan flyget går och folk kommer försent och vet inte om att de gör det. Tar man inte reda på sånt?

När JK var i England på kurs, talade t o m kursledaren om att de skulle åka i väldigt god tid för att hinna till Heathrow pga trafiken.

Jag menar jag tillbringar hellre en timme för mycket på flygplatsen än att inte få åka hem.

Dessutom har alla dessa människor som inte kommer i tid till in-checkningen eller inte hör när deras namn ropas upp i högtalaren för att boarda planet mage att gnälla i TV och säga att flygbolaget är det uslaste som finns.

Jag fattar ingenting, passa tiden till flyget är ju A o O.

1 kommentar

Filed under Film/TV

One response to “TV – Airways

  1. Joakim

    Och folk som är för fulla för att gå på flyget, hur lyckas man?

    Gilla

Kommentera

