De oskuldsfulla

De oskuldsfulla av Kristina Jones, Celeste Jones och Juliana Buhring handlar om flickornas uppväxt i Guds barn eller Familjen som de också kallas för.

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om boken, den var intressant men den berörde mig inte.

Flickorna föds in i en sekt, och sekten bestämmer allt. Var de ska bo, vem de ska leva med och vilka de ska ha sex med.

Misshandel, pedofili och hjärntvätt står på det dagliga schemat.

Men ändå trots allt så är boken skriven på ett sätt så att man står utanför glasrutan och tittar in helt oberörd.

Att läsa om sekter är intressant och lärande och jag försöker alltid hålla mig ajour med den här typen av böcker. Boken visar trots allt hur lätt det är att hamna i en sekt när man är en förvirrad ung människa och inte ifrågasätter auktoriteter.

Flickornas hemsida; Not without my sister

Jag har funderat lite på varför boken inte berör mig och efter att ha pratat igenom det med JK så är det så att det känns som om boken inte berättar hela historien. Flickorna har säkert lidit, framför allt Juliana. Men det känns ändå som om det finns en annan historia som också behöver berättas.

Jag säger inte att det inte är hemskt det de har växt upp med, men det fattas något i historien.

Lämna en kommentar

Filed under Böcker / Ljudböcker

Kommentera

