Försöksperson

Jag har glömt att berätta att jag har varit försöksperson.

Eftersom jag jobbar på ett universitet sitter det lappar på anslagstavlan med jämna mellanrum att de söker försökspersoner.

Jag såg att en institution sökte försökspersoner och tänkte att det här kan kanske passa mig. Maila personen och jag kunde t o m komma samma dag.

Jag fick sitta vid ett bord med min högerarm bakom en skärm, framför mig hade jag en skyltdockearm och min vänstra arm låg också på bordet.

Testledaren strök sen mina händer med borstar, eller rättare sagt min vänstra hand och min högra fejkhand. Och det gjordes i 3 minuters perioder. Och efter ett tag trodde jag att fejkarmen var min egen. Det var skitläskigt🙂

Och det var det som experimentet gick ut på, hur lång tid hjärnan trodde att fejkarmen var min egen.

Och för det fick jag 250 spänn, det var lättförtjänta pengar.

 

6 kommentarer

Filed under Hälsa & Skönhet

6 responses to “Försöksperson

  1. Joakim

    Som du säger det måste kännts läskigt🙂

    Gilla

  2. Sol

    hihi, senare i höst kan du få komma och vara försöksperson åt mig. då ska du få lukta i burkar med plast i. tyvärr kan jag inte ge några 250 kr, men man får en biobiljett. inte fy skam, va!?😛

    Gilla

  3. Annika Käller

    Sol jag är gärna din försöksperson och en biobiljett är toppen det med, allt som är gratis är bra

    Gilla

  4. Pingback: Att vara försöksperson

  5. Po

    Det lät ganska harmlöst! Lättförtjänta pengar🙂

    Gilla

  6. Pingback: Försök på Karolinska Institutet

Kommentera

