National Geographic Endeavour

I morse tog jag bussen till jobbet, när jag kom på Katarinavägen såg jag att ett mindre fartyg höll på att lägga till på Skeppsbron. Jag satt och funderade vad det kunde vara för slags fartyg för det såg inte ut som ett kryssningsfartyg. Jag tänkte att det kanske är ett forskningsfartyg men vad gör det här i så fall.

Bussen susade nerför backen och jag såg det inte mer, när vi kom upp mot Gamla Stan för att svänga ner till  höger så hade fartyget precis lagt till och då såg jag att det var ett forskningsfartyg – National Geographics Endeavour.

Läs mer på deras hemsida

3 kommentarer

Filed under Resor / Semester

3 responses to “National Geographic Endeavour

  1. Joakim

    Spännande🙂 kul att läsa på deras sida om stockholm. och visby

    Gilla

  2. Sofie

    Oj då, är dem på besök i Stockholm. Kul!

    Gilla

  3. Annika Käller

    man ska väl säga att det är kombinerat forskning/’kryssnin’, de tar betalande passagerare på någon slags rutt

    Gilla

Kommentera

